خبر های کوتاه علمی
 
دانستنی ها
از این که سایت ما را انتخاب کردید متشکریم

مغز مردها سريعتر از مغز زنان پير مي‌شود:
محققان "سيستم بهداشتي هنري فورد" مدركي كشف كرده‌اند كه نشان مي‌دهد مغز مردها با مسن شدن سريعتر از مغز زنان كوچك مي‌شود.پايگاه اينترنتي ساينس ديلي گزارش داد طبق مطالعه‌اي كه در شماره فوريه نشريه "آرشيو نورولوژي" چاپ شده است، كوچك شدن مغز كه معمولا با پيري صورت مي‌گيرد در مردان شاخص تر از زنان است.دكتر "سي. ادوارد كوافي" رييس "بخش روانپزشكي هنري فورد" و محقق برتر اين مطالعه گفت: "ما دريافتيم كه كوچك شدن مرتبط با سن مغز در سه منطقه از مغز مردان كه در تفكر، برنامه‌ريزي و حافظه دست دارند، بيشتر از زنان بود."وي افزود: "تاثيرات پيري در ساير مناطق مغز نيز ديده شد اما در آن مناطق اين تاثيرات در زنان و مردان مشابه بود."محققان در اين مطالعه براي اندازه‌گيري اندازه مغز 330 مرد و زن سالم بالاي 66 سال از تصويربرداري ام.آر.آي استفاده كردند.
دكتر كوافي گفت: "مدتي است پي برده‌ايم كه مردان براي ابتلا به اختلالات مغزي مرتبط با افزايش سن، مانند از دست دادن حافظه و بيماري آلزايمر مستعدتر از زنان هستند. اين يافته‌ها ممكن است توضيحي براي اين تفاوت‌هاي جنسيتي ارائه دهند."

چاي سرد ننوشيد:
چاي سرد به علت داشتن مقادير زيادي از ماده (اگزالات) مي تواند منجر به ايجاد سنگ کليه شود.
اين پشنهاد خصوصا در مورد ييماراني موءثر است که به آنها توصيه مي شود براي دفع سنگ کليه خود چاي ننوشند.
محققان علوم تغذيه معتقدند با آنکه مصرف چاي داغ در فصل گرما خصوصا براي کساني که مجبور به نوشيدن مقادير فراوان چاي هستند خوشايند نيست اما مصرف چاي سرد نيز براي آنان بسيار خطرناک بوده و باعث تشديد علائم بيماري مي شود به نظر مي رسد براي چنين بيماراني هيچ نوشيدني جايگزين آب نباشد.

پژوهشگران توصيه مي‌کنند:
والدين به نوزادان پستانک ندهند
پژوهشگران توصيه مي‌کنند ؛ والدين به نوزاداني که زياد مبتلا به عفونت گوش مي‌شوند، پستانک ندهند. به گزارش ايسنا، بر اساس نتايج يك تحقيق پنج ساله بر روي نوزادان در هلند مشخص شد آنهايي که پستانک مي‌مکند،10 برابر بيشتر از بقيه دچار عفونت‌هاي گوش مي‌شوند.

چاقي خطر نابينايي را تشديد مي‌كند:
نتايج تحقيقات جديد نشان داده است كه مصرف مولتي ويتامين‌إ‌ها مي‌تواند در پيشگيري از كاهش قدرت بينايي و يا نابينايي موثر باشد. به گزارش ايسنا، آمارها حاكي از آن است كه در حال حاضر بيش از 30 ميليون فرد بزرگسال بالاي 40 سال به انواع مختلفي از بيماريهاي چشمي چون آب مرواريد، گلوكوم يا آب سياه و نارسايي چشمي ناشي از ديابت مبتلا هستند كه به همين خاطر در معرض خطر از دست دادن بينايي خود قرار دارند.

كوچكترين سيم جهان ساخته شد:
گروهي از دانشمندان استراليايي موفق به ساخت كوچكترين سيم در جهان شدند كه سيمي با پوشش سليسيومي به عرض چند اتم است. ساخت اين سيم مي‌تواند زمينه‌اي براي توليد نسل آينده رايانه ها باشد.

آلو، كاهنده حرارت دروني‌:
آلو ميوه‌اي مقوي، خوش‌طعم، لذيذ و پرانرژي بوده كه كالري آن بسيار بالاست و در رنگ‌ها و اندازه‌هاي گوناگون وجود دارد. معمولي‌ترين آنها آلوي زرد، آلوي بخارا، آلوي سياه و آلوچه وحشي است كه مواد تشكيل‌دهنده آنها تقريبا يكي است و خواصي مشابه دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 21 مهر 1387برچسب:, :: 11:32
حسین و رضا

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی ها و آدرس baradarandalton.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 54909
تعداد مطالب : 107
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

Up Page
این صفحه را به اشتراک بگذارید

<



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

.

خطاطي نستعليق آنلاين http://khanwars.static.xs-software.com/signatures/global/world_28/22924.jpg